Άδεια Ταχυπλόου

Η εταιρεία μας αναλαμβάνει  έκδοση άδειας ταχυπλόου σκάφους.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε όλα τα δικαιολογητικά, τις πληροφορίες για την εκπαίδευση αλλά και το τεστ για την άδεια ταχυπλόου.

Για την συμμετοχή στις εξετάσεις απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

  • Δύο (2) φωτογραφίες έγχρωμες (3.5×4.5 εκ.) & σε ηλεκτρονική μορφή (σε CD) με ανάλυση τουλάχιστον 300 dpi και λόγο ύψους προς πλάτος από 1,14 ως 1,18 (ελάχιστο πλάτος τουλάχιστον 450 pixels, ελάχιστον ύψος από 513 έως 531 pixels – μεγαλύτερες διαστάσεις θα πρέπει να τηρούν τον λόγο ύψους προς πλάτος).
  • Φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας (δύο όψεις)
  • Φωτοαντίγραφο διπλώματος αυτοκινήτου (δύο όψεις)
    • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει προσκομίζονται ιατρικά πιστοποιητικά παθολόγου και οφθαλμιάτρου.
  • Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση (κατεβάστε την εδώ)
  • Αίτηση (κατεβάστε την εδώ)
  • Διπλότυπα είσπραξης 50€ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ
  • Παράβολο Άδειας Χειριστή Τ/Χ Σκαφών
  • Βεβαίωση Εκπαίδευσης Σχολής.
  • Φωτοαντίγραφο παραστατικών (Απόδειξη/Τιμολόγιο)

Οι αλλοδαποί συμμετέχουν στις εξετάσεις με τους όρους και τις προϋποθέσεις που συμμετέχουν και οι Έλληνες. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν την Ελληνική γραφή και ανάγνωση οι εξετάσεις διενεργούνται παρουσία πτυχιούχου διερμηνέα με δαπάνη που βαρύνει τους υποψηφίους.

Η εκπαίδευση αποτελείται από τα θεωρητικά μαθήματα (διάρκειας τουλάχιστον 6 ωρών), και τα πρακτικά μαθήματα (διάρκειας τουλάχιστον 3 ωρών). Σε κάθε περίπτωση, η πραγματική διάρκεια των μαθημάτων καθορίζεται από τον μαθητή και από το πόσο χρειάζεται μέχρι να είναι 100% έτοιμος τόσο για την εξέταση, όσο και για να χειριστεί το δικό του σκάφος.

Θεωρητική εκπαίδευση

Η θεωρητική εκπαίδευση μπορεί να γίνει είτε στην έδρα της σχολής στα Χανιά. Κατά την διάρκειά της διδάσκονται τα εξής:

  • Διεθνής κανονισμός προς αποφυγή σύγκρουσης
  • Κανόνες χειρισμού και πλεύσεως
  • Φανοί, σήματα ημέρας, ηχητικά σήματα
  • Ανάγνωση ναυτικού χάρτη
  • Εύρεση στίγματος
  • Χάραξη πορείας
  • Αναγνώριση φάρων
  • Μέτρηση αποστάσεων στη θάλασσα

Μπορείτε να κατεβασετε όλες τις ερωτήσεις για την θεωρητική εξέταση εδώ. Επίσης, μπορείτε να κάνετε το διαδραστικό τεστ.

Πρακτική εκπαίδευση

Η πρακτική εκπαίδευση γίνεται στα Χανιά και κατά την διάρκειά της διδάσκονται μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Βασική επιθεώρηση καλής λειτουργίας σκάφους και μηχανής
  • Χειρισμοί εντός λιμένος
  • Αποφυγή εμποδίου στην θάλασσα, διάσωση ναυαγού

Καλώς ήρθατε στο Τεστ για την άδεια ταχυπλόου.Εδώ μπορείτε να δείτε τις ερωτήσεις και τις σωστές απαντήσεις.

Κλίμακα πλάτους είναι:

Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε:

Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Κλίμακα μήκους είναι:

Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει:

Περίβλεπτος φανός είναι:

Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει:

Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:

Το καπνογόνο έχει χρώμα:

Οταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:

Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) έχει εφαρμογή:

Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι:

Πέντε βραχείοι στριγμοί σημαίνουν:

Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω των 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι:

Που δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε;

Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο:

Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από σκάφη που έλκουν σκιέρς

Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται:

Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται:

Η γνώση του δελτίου καιρού που ίσχυει στη περιοχή πλεύσης κρίνεται ως:

Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται:

Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:

Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς την νύχτα:

Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν:

Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από:

Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχύπλοου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει:

Σιρόκος είναι άνεμος:

Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία:

Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει:

Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

Η πλωτή άγκυρα συνιστάται:

Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service):

Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ.) ισχύει:

Που μετριέται η απόσταση:

Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι:

Κατά τον κατάπλουν σε θέση ελλιμενισμού ο χειριστής οφείλει:

Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται:

Ενας βραχύς συριγμός σημαίνει:

Βύθισμα είναι:

Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι – γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κστά τη νύχτα:

Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:

Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύχτα, ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα και κινείται:

Ο όρος εν Πλω σημαίνει:

Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει:

Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Τρεις βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:

Ο Γρέγος είναι άνεμος:

Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει:

Η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται:

Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει:

Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει:

Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει:

Τραμουντάνα είναι ο άνεμος:

Η χρήση φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται:

Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι:

Γαρμπής είναι άνεμος:

Κατά τη διάρκεια του πλου:

Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι:

Πλευρικοί φανοί είναι:

Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι:

Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

Το ψαροντουφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:

Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία:

Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά:

Αν κατά τη διάρκεια της νύχτας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά:

Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει:

Οταν ο φάρος εκπέμττει κόκκινο φως:

Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα:

Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα:

Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:

Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε:

Η εκτόξευση /πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γινεται:

Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι:

Φανός ρυμούλκησης είναι:

Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:

Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει χινδυνος σύγκρουσης οφείλουν:

Ο αναλαμπών φανός χρησιμοποιείται:

Όταν πρόκειται να αποπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει:

Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης:

Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα:

Σε κάθε περίπτωση το πλοίο ττου υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ. να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει:

Εφόσον στο σκάφος έχετε VΗF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:

Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης:

Η κλίμακα 5 Μποφορ είναι:

Ρυμουλκόμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι:

Βάθος είναι:

Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται:

Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

Γεωγραφικό στίγμα είναι:

Ο όρος προσαραγμένο πλοίο σημαίνει:

Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ:

Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει:

Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας;

Ο εφίστιος φανός είναι:

Ένα μηχανοκίνητο πλοία που ρυμουλκεί την νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς:

Φανός κορώνης είναι:

Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον:

Σε 12 μέτρα βάθος το εκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον:

Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

Αυξομείωση στροφών της μηχανής κατά τη λειτουργία της (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως:

Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει:

Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω από 50 μέτρα φέρει κατά τη νύχτα τους εξής φανούς:

Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως;

Πορτολάνα είναι:


Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν:

Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύχτα:

Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης: